Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrační proces žákyně se zrakovým postižením do hlavního vzdělávacího proudu předškolního a základního vzdělávání, případová studie
BLÁHOVÁ, Petra
Bakalářská práce s názvem Integrační proces žákyně se zrakovým postižením do hlavního vzdělávacího proudu předškolního a základního vzdělávání, případová studie se zabývá tématem integračního procesu dítěte se zrakovým postižením do hlavního vzdělávacího proudu předškolního a základního vzdělávání. Je zde předání základních informací o zrakovém postižení a úloze rodiny při integraci, dále je vysvětlena základní terminologie týkající se dítěte se zrakovým postižením a integrace zrakově postiženého dítěte do společnosti. Cílem bakalářské práce bude zpracování adekvátní odborné báze problému integrovaného vzdělávání dětí se zrakovým postižením a na tomto podkladě v designu případové studie popsat a analyzovat edukační historii a současnost žákyně se zrakovým postižením. Práce je strukturována do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje základní okruhy úzce spojené s tématem zrakového postižení. První kapitola se zabývá dítětem, či žákem se zrakovým postižením, jeho klasifikací, vymezením pojmů a nejčastějšími oftalmologickými diagnózami. Ve druhé kapitole popisuji specifika vývoje dětí se zrakovým postižením - vývoj kognitivních funkcí, vývoj motoriky a socializace. Třetí kapitola práce je o možnostech kompenzace zrakového postižení. Zde se zabývám zejména zrakovým vnímáním, sluchovým vnímáním, hmatovým vnímáním a vyššími kompenzačními smysly. Poslední kapitolu teoretické části věnuji tématu systému vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Tato část popisuje koncepční a legislativní rámec, předškolní vzdělávání žáků se zrakovým postižením, základní vzdělávání žáků se zrakovým postižením, specifika vzdělávacího procesu žáků se zrakovým postižením a činitelé ovlivňující vzdělávací proces žáků se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu. V praktické části se věnuji konkrétní žákyni, která byla začleněna do vzdělávání v běžné mateřské škole a v mateřské škole pro děti se zrakovým postižením a následně v běžné základní škole hlavního vzdělávacího proudu. Při praktické části jsem použila případovou studii. Zde jsem si kladla za cíl ukázat metodické postupy, kterých bylo využito při začleňování žákyně do vzdělávacího proudu. Výzkum poukazuje, že základní škola má snahu zapojit žákyni s postižením zraku do hlavního vzdělávacího proudu. Nepodařilo se zde, ale úplně nahradit kompletní možnosti zaměřené na žáky se zrakovým postižením. Se žákyní více pracuje asistent pedagog než učitel. Socializace ve třídě je úspěšná, ale žákyni chybí vrstevníci se stejným zdravotním znevýhodněním.
Katechetické aspekty v díle Otty Rutrleho
Černochová, Žaneta ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Církev československá husitská může být náležitě hrdá na osobnost profesora Otty Rutrleho, neboť svým pedagogickým a výchovným přístupem napomohl k realizaci a oživení náboženské výchovy a katechetického vyučování v církvi. Ve svých publikacích Cesta k dítěti I. a Cesta k dítěti II. věnuje této činnosti značnou pozornost a dotýká se jednotlivých témat, která jsou pro výuku a výchovu v CČS(H)nezbytná. Neopomíná důležitost učitele, jako zvěstovatele, průvodce a pomocníka na cestě k duchovnímu poznání. Klade důraz na osobní víru, která žije. Používá příklady z Písma svatého pro praktický duchovní život. Jeho dílo je tak odkazem nejen pro naši generaci, ale i pro generace následující. Ve své magisterské práci jsem se převážně snažila o vhled do činnosti nedělní školy, která byla úzce spojena se životem církve. V ní byly pěstovány jak morální tak duchovní hodnoty potřebné pro život. Magisterskou prací jsem zamýšlela ukázat, jak důležitá byla pro děti a mládež křesťanská výchova a vyučování. V první kapitole své práce jsem čtenáře seznámila s aktuálnosti témat, která pro Ottu Rutrleho byla podstatná a důležitá směrem k výchově a vyučování dětí a mládeže. Jeho přínos pro katechetickou práci v CČSH byl veliký. Ve svém životě se snažil spojit teoretickou část s praktickým životem z víry. Ve druhé kapitole jsem...
Rok v ekoškolce
FILKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Rok v ekoškolce hodnotí význam ekologické výchovy pro výuku předškolních dětí. Komplexně informuje možné zájemce o realizaci ekologické výchovy v mateřské škole. Formou rešerže představuje ekologické mateřské školy v České republice a zapojení environmentální výchovy do vzdělávacích programů. Praktická část je zaměřena na zhodnocení vypracovaného celoročního programu environmentální výchovy pro třídu MŠ.
Tvořivé proměny odpadových materiálů v mateřské škole
REITHAROVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá využitím odpadového materiálu v mateřské škole na základě prožitku, manipulaci a experimentu. Skládá se ze tří částí. Z teoretické části, praktické části a přílohy. V teoretické části se budu zabývat druhy odpadových materiálů, jejich popisem a ekologií jako výchovou v předškolním věku.V praktické části budu vycházet z metodických postupů založených na prožitkové hře a manipulaci s odpadovým materiálem. Metodické postupy vychází z každodenního tématu v mateřské škole.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.